7 år som webbhotell

Välkommen till Glidecom Networks FAQ

Välj en rubrik för att visa frågor, välj en fråga för att visa svar. Eller använd fritextsökning längst ner på sidan.

Ämne:

E-post
  Det går inte att skicka e-post till mig, istället skickas e-post till avsändaren som bl a innehåller texten »Quota exceeded»
  Felkoder i Microsoft Outlook
  Har ni stöd för krypterad POP3/IMAP?
  Hur många e-postadresser kan jag skapa till mitt konto?
  Hur många separata e-postkonton ingår?
  Jag får felmeddelande när jag skall skicka e-post.
  Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?
  Jag vill att en av mina e-postadresser ska gå till två mottagare, hur gör jag?
  Jag vill skapa en ny e-postadress, hur gör jag?
  Min internetleverantör har stängt port 25 för utgående e-post (SMTP) och jag vill/kan inte använda deras SMTP-server. Vad skall jag göra?
  Spamfilter, finns det?

Vi kontrollerar all inkommande e-post mot bl a officiella sk "svartlistor" över IP-nr och avsändaradresser som använts för spam.

E-post poängsätts också baserat på ordval och liknande.

Spamklassade mail levereras inte. Våra system eliminerar ännu inte all spam men en väldigt stor andel.

(visad 327 ggr)

  Vad skall jag ange som POP3-, IMAP- och SMTP-server i mitt e-post program?
  Varför får jag felmeddelanden eller virusvarningar i retur på e-post som jag aldrig skickat?
  Varför kan jag inte skicka e-post längre?
  Varför är inte mina e-postkonton aktiva?
Webmail
Kontrollpanelen
Webbsidor (Linux)
Webbsidor (Windows)
MySQL
Domännamn
Statistik
VPS - Virtuell server
Dedicerad server
Colocation
Faktura
Övrigt

Fritextsökning i FAQ:

© 1997 - 2006 Glidecom Networks AB | info@glidecom.se | tel: 0243-87000 | fax: 0243-87020 
Kontrollpanelen Webmail Hem